diff --git a/II/Balciunas/task1-aprasymas/Makefile b/II/Balciunas/task1-aprasymas/Makefile new file mode 100644 index 0000000..2d40606 --- /dev/null +++ b/II/Balciunas/task1-aprasymas/Makefile @@ -0,0 +1,2 @@ +task1-aprasymas.pdf: task1-aprasymas.tex + latexmk -pdf $< diff --git a/II/Balciunas/task1-aprasymas/bib.bib b/II/Balciunas/task1-aprasymas/bib.bib new file mode 100644 index 0000000..3552907 --- /dev/null +++ b/II/Balciunas/task1-aprasymas/bib.bib @@ -0,0 +1,12 @@ +@online{isom2007, + title={International Specification for Sprint Orienteering Maps}, + author={IOF-Map-Commission}, + year={2016}, + url={https://orienteering.sport/iof/mapping/}, +} + +@online{mapper, + title={OpenOrienteering Mapper}, + year={2019}, + url={https://www.openorienteering.org/apps/mapper/}, +} diff --git a/II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex b/II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex new file mode 100644 index 0000000..c2b77a8 --- /dev/null +++ b/II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex @@ -0,0 +1,140 @@ +\documentclass{article} + +\usepackage[L7x,T1]{fontenc} +\usepackage[utf8]{inputenc} +\usepackage{csquotes} +\usepackage[lithuanian]{babel} +\usepackage[maxbibnames=99,style=authoryear]{biblatex} +\addbibresource{bib.bib} +\usepackage{hyperref} +\usepackage{caption} +\usepackage{subcaption} +\usepackage{gensymb} +\usepackage{varwidth} +\usepackage{tikz} +\usetikzlibrary{er,positioning} + +\title{ + Žemėlapio temos bei kartografinio vaizdavimo būdų aprašymas \\ \vspace{4mm} + + \large Kartografinės komunikacijos pagrindai\\ + Pirmoji užduotis +} + +\author{Motiejus Jakštys} + +\date{\today} + +\begin{document} +\maketitle + +\newpage + +\section{Pavadinimas ir tema} +\label{sec:tema} + +\textbf{Žemėlapio pavadinimas: A. Vienuolio gimnazija -- Sportinis Žemėlapis.} + +Žemėlapio idėja kilo orientavimosi sporto entuziastui Rolandui Jakščiui +norint supažindinti 4 klasių moksleivius su orientavimosi sportu. + +Patogiausias būdas supažindinti klasę moksleivių su orientavimosi sportu -- +suorganizuoti nedideles varžybas per kūno kultūros pamoką. Logistiškai tam +reikia arba vežti vaikus prie tikros orientavimosi trasos (kas yra sudėtinga su +20+ 10-11 metų moksleivių), arba padaryti varžybas jų mokyklos kieme. + +Kad padarytume varžybas mokyklos kieme, reikalingas mokyklos orientavimosi +žemėlapis. + +Taip ir atsirado realus edukacinis poreikis šiam žemėlapiui. + +\subsection{3D vizualizacija} + +Kai orientavimosi sporto žemėlapis atitiks poreikius, planuojamas ir antrasis +etapas: 3D žemėlapis iš aukščio taškų. + +\section{Pagrindiniai žemėlapio parametrai} + +\begin{description} + \item[Teritorija:] Vilniaus A. Vienuolio mokyklos kiemas. Kvartalas, + apribotas šiomis gatvėmis: + \begin{itemize} + \item Pylimo. + \item Bazilijonų. + \item Aušros Vartų. + \item Geležinkelio. + \end{itemize} + \item[Mastelis:] 1:2000. + \item[Maketo dydis:] A5. +\end{description} + +\section{Duomenų šaltiniai} + +\begin{description} + \item[Topografinis pagrindas:] Didelio tikslumo Vilniaus topografinė + duomenų bazė \texttt{TDB500V}. + + \item[Isohipsės iš:] LR teritorijos skaitmeniniai erdviniai žemės + paviršiaus lazerinio skenavimo taškų duomenys \texttt{SEŽP\_0.5LT}. + +\end{description} + +Kai kurie parametrai, svarbūs orientavimosi sportui, topografiniame žemėlapyje +nenurodyti. Pvz., ar iš vienos teritorijos galima pereiti į kitą, ar krūmų +tinklas mokyklos parkelyje yra praeinamas, ar ne (tai orientavimosi žemėlapyje +reikia žymėti skirtingais ženklais). Todėl, sudarant žemėlapį, autoriai kelis +kartus važiavo gyvai apžiūrėti vietos. + +\section{Kartografinio pagrindo elementai} + +\begin{itemize} + \item Žmogaus sukurti objektai: + \begin{itemize} + \item Pastatai. + \item Keliai. + \item Šaligatviai. + \item Stovėjimo aikštelės. + \item Tvoros. + \item Gyvatvorės. + \end{itemize} + \item Gamtos objektai: + \begin{itemize} + \item Reljefas. + \item Pavieniai medžiai. + \end{itemize} +\end{itemize} + +\section{Vaizdavimo būdai} + +Šio žemėlapio vaizdavimo būdas gana aiškiai apibrėžtas: naudojamas ISOM2007 +standartas \cite{isom2007}. + +Isohipsių sugeneravimui reikėjo apdoroti \texttt{SEŽP\_0.5LT} taškų masyvus šiais žingsniais: +\begin{itemize} + \item Interpoliuoti: paversti pavienius taškus į rastrinį paveikslėlį. + \item Sudaryti kontūrus. + \item Sušvelninti kontūrus. + \item Suapvalinti kontūrus. +\end{itemize} + +Tuomet reikėjo atrinkti ir išmesti mažyčius kontūrus, kurie rodo labai mažą +lokalų pakilimą. Tokie "kalneliai" itin apkrauna žemėlapį labai mažai +suteikdami informacijos, todėl buvo pašalinti. + +\section{GIS įranga} + +Darbas padalintas į du etapus: orientavimosi žemėlapis ir 3D modelis. + +Pirmajam etapui naudota GIS įranga: + +\begin{description} + \item[Kartografiniam pagrindui sudaryti:] QGIS. + \item[Isohipsėms sugeneruoti] QGIS. + \item[Orientavimosi žemėlapiui piešti:] \cite{mapper}. +\end{description} + +Antrajam etapui planuojama naudoti D3.js. + +\printbibliography + +\end{document}