\documentclass{article} \usepackage[L7x,T1]{fontenc} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[lithuanian]{babel} \usepackage{hyperref} \usepackage{cite} \title{Mokslinių tyrimų metodologija\\ \vspace{4mm} Trečioji užduotis -- Mokslo istorijos epizodo analizė} \author{Motiejus Jakštys} \date{\today} \begin{document} \maketitle Susipažinti su pasirinktu mokslo istorijos epizodu (konkrečių tyrimų, atradimo ar teorijos istorija), pageidautina, apimančiu inovatyvius ar prieštaringus aiškinimus ar interpretacijas. Pakomentuoti, kuo atvejis įdomus. Rezultatas –trumpas tekstas (tezės). Turi būti paminėta epizodo esmė, pagrindiniai faktai, kuo epizodas svarbus mokslo raidai arba (ir) kokius svarbius mokslo metodologijos aspektus jis iliustruoja. Pateikti sistemoje. \section{Įžanga - Labai Trumpa kompiuterių istorija} Pirmasis bendrinio panaudojimo ({\it general purpose}) kompiuteris ENIAC buvo sukurtas 1945 metais, ir kainavo apie \$7M dabartiniais pinigais. Po 20 metų, septintojo dešimtmečio viduryje, kompiuteriai jau buvo labiau pigesni, galingesni ir labiau prieinami, nei pirmasis, ir gana papiltę JAV universitetuose. \section{Vasaros Projektas} Kartu su kompiuterių tobulėjimu, tuo metu populiarėjo "dirbtinio intelekto" tyrimai. Viena įdomesnių problemų -- objektų nuotraukoje klasifikavimas. Vienas iš MIT dirbtinio intelekto laboratorijos studentų pasiūlė per vasaros "praktikos" darbą sukurti sistemą, kuri galėtų automatiškai atpažinti žinomus objektus\cite{papert1966summer}. \section{Rezultatai} Projekto rezultatų aprašo rasti nepavyko, tačiau aišku, kad po 50-ies metų ši sritis yra aktyviai pletojama ir vaizdų klasifikacijos problema iki galo nėra išspręsta. Anot \cite{szeliski2010computer}, šis vasaros projektas nepavyko. Tačiau dešimtmečio viduryje-pabaigoje atsirado daug 3D vaizdo suvokimo tyrimų: kampų, kraštų, trimačių objektų, kurie vėliau davė pagrindą semantiniam -- objektų -- suvokimui. \bibliography{bib}{} \bibliographystyle{plain} \end{document}