\documentclass{article} \usepackage[L7x,T1]{fontenc} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage{csquotes} \usepackage[lithuanian]{babel} \usepackage[maxbibnames=99,style=authoryear]{biblatex} \addbibresource{bib.bib} \usepackage{hyperref} \usepackage{caption} \usepackage{subcaption} \usepackage{gensymb} \usepackage{varwidth} \usepackage{tikz} \usetikzlibrary{er,positioning} \title{ Žemėlapio temos bei kartografinio vaizdavimo būdų aprašymas \\ \vspace{4mm} \large Kartografinės komunikacijos pagrindai\\ Pirmoji užduotis } \author{Motiejus Jakštys} \date{\today} \begin{document} \maketitle \newpage \section{Pavadinimas ir tema} \label{sec:tema} \textbf{Žemėlapio pavadinimas: A. Vienuolio gimnazija -- Sportinis Žemėlapis.} Žemėlapio idėja kilo orientavimosi sporto entuziastui Rolandui Jakščiui norint supažindinti 4 klasių moksleivius su orientavimosi sportu. Patogiausias būdas supažindinti klasę moksleivių su orientavimosi sportu -- suorganizuoti nedideles varžybas per kūno kultūros pamoką. Logistiškai tam reikia arba vežti vaikus prie tikros orientavimosi trasos (kas yra sudėtinga su 20+ 10-11 metų moksleivių), arba padaryti varžybas jų mokyklos kieme. Kad padarytume varžybas mokyklos kieme, reikalingas mokyklos orientavimosi žemėlapis. Taip ir atsirado realus edukacinis poreikis šiam žemėlapiui. \subsection{3D vizualizacija} Kai orientavimosi sporto žemėlapis atitiks poreikius, planuojamas ir antrasis etapas: 3D žemėlapis iš aukščio taškų. \section{Pagrindiniai žemėlapio parametrai} \begin{description} \item[Teritorija:] Vilniaus A. Vienuolio mokyklos kiemas. Kvartalas, apribotas šiomis gatvėmis: \begin{itemize} \item Pylimo. \item Bazilijonų. \item Aušros Vartų. \item Geležinkelio. \end{itemize} \item[Mastelis:] 1:2000. \item[Maketo dydis:] A5. \end{description} \section{Duomenų šaltiniai} \begin{description} \item[Topografinis pagrindas:] Didelio tikslumo Vilniaus topografinė duomenų bazė \texttt{TDB500V}. \item[Isohipsės iš:] LR teritorijos skaitmeniniai erdviniai žemės paviršiaus lazerinio skenavimo taškų duomenys \texttt{SEŽP\_0.5LT}. \end{description} Kai kurie parametrai, svarbūs orientavimosi sportui, topografiniame žemėlapyje nenurodyti. Pvz., ar iš vienos teritorijos galima pereiti į kitą, ar krūmų tinklas mokyklos parkelyje yra praeinamas, ar ne (tai orientavimosi žemėlapyje reikia žymėti skirtingais ženklais). Todėl, sudarant žemėlapį, autoriai kelis kartus važiavo gyvai apžiūrėti vietos. \section{Kartografinio pagrindo elementai} \begin{itemize} \item Žmogaus sukurti objektai: \begin{itemize} \item Pastatai. \item Keliai. \item Šaligatviai. \item Stovėjimo aikštelės. \item Tvoros. \item Gyvatvorės. \end{itemize} \item Gamtos objektai: \begin{itemize} \item Reljefas. \item Pavieniai medžiai. \end{itemize} \end{itemize} \section{Vaizdavimo būdai} Šio žemėlapio vaizdavimo būdas gana aiškiai apibrėžtas: naudojamas ISOM2007 standartas \cite{isom2007}. Isohipsių sugeneravimui reikėjo apdoroti \texttt{SEŽP\_0.5LT} taškų masyvus šiais žingsniais: \begin{itemize} \item Interpoliuoti: paversti pavienius taškus į rastrinį paveikslėlį. \item Sudaryti kontūrus. \item Sušvelninti kontūrus. \item Suapvalinti kontūrus. \end{itemize} Tuomet reikėjo atrinkti ir išmesti mažyčius kontūrus, kurie rodo labai mažą lokalų pakilimą. Tokie "kalneliai" itin apkrauna žemėlapį labai mažai suteikdami informacijos, todėl buvo pašalinti. \section{GIS įranga} Darbas padalintas į du etapus: orientavimosi žemėlapis ir 3D modelis. Pirmajam etapui naudota GIS įranga: \begin{description} \item[Kartografiniam pagrindui sudaryti:] QGIS. \item[Isohipsėms sugeneruoti] QGIS. \item[Orientavimosi žemėlapiui piešti:] \cite{mapper}. \end{description} Antrajam etapui planuojama naudoti D3.js. \printbibliography \end{document}