stud/II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex
Motiejus Jakštys 3346bd8ffd task1
2020-04-09 00:34:18 +03:00

141 lines
4.1 KiB
TeX

\documentclass{article}
\usepackage[L7x,T1]{fontenc}
\usepackage[utf8]{inputenc}
\usepackage{csquotes}
\usepackage[lithuanian]{babel}
\usepackage[maxbibnames=99,style=authoryear]{biblatex}
\addbibresource{bib.bib}
\usepackage{hyperref}
\usepackage{caption}
\usepackage{subcaption}
\usepackage{gensymb}
\usepackage{varwidth}
\usepackage{tikz}
\usetikzlibrary{er,positioning}
\title{
Žemėlapio temos bei kartografinio vaizdavimo būdų aprašymas \\ \vspace{4mm}
\large Kartografinės komunikacijos pagrindai\\
Pirmoji užduotis
}
\author{Motiejus Jakštys}
\date{\today}
\begin{document}
\maketitle
\newpage
\section{Pavadinimas ir tema}
\label{sec:tema}
\textbf{Žemėlapio pavadinimas: A. Vienuolio gimnazija -- Sportinis Žemėlapis.}
Žemėlapio idėja kilo orientavimosi sporto entuziastui Rolandui Jakščiui
norint supažindinti 4 klasių moksleivius su orientavimosi sportu.
Patogiausias būdas supažindinti klasę moksleivių su orientavimosi sportu --
suorganizuoti nedideles varžybas per kūno kultūros pamoką. Logistiškai tam
reikia arba vežti vaikus prie tikros orientavimosi trasos (kas yra sudėtinga su
20+ 10-11 metų moksleivių), arba padaryti varžybas jų mokyklos kieme.
Kad padarytume varžybas mokyklos kieme, reikalingas mokyklos orientavimosi
žemėlapis.
Taip ir atsirado realus edukacinis poreikis šiam žemėlapiui.
\subsection{3D vizualizacija}
Kai orientavimosi sporto žemėlapis atitiks poreikius, planuojamas ir antrasis
etapas: 3D žemėlapis iš aukščio taškų.
\section{Pagrindiniai žemėlapio parametrai}
\begin{description}
\item[Teritorija:] Vilniaus A. Vienuolio mokyklos kiemas. Kvartalas,
apribotas šiomis gatvėmis:
\begin{itemize}
\item Pylimo.
\item Bazilijonų.
\item Aušros Vartų.
\item Geležinkelio.
\end{itemize}
\item[Mastelis:] 1:2000.
\item[Maketo dydis:] A5.
\end{description}
\section{Duomenų šaltiniai}
\begin{description}
\item[Topografinis pagrindas:] Didelio tikslumo Vilniaus topografinė
duomenų bazė \texttt{TDB500V}.
\item[Isohipsės iš:] LR teritorijos skaitmeniniai erdviniai žemės
paviršiaus lazerinio skenavimo taškų duomenys \texttt{SEŽP\_0.5LT}.
\end{description}
Kai kurie parametrai, svarbūs orientavimosi sportui, topografiniame žemėlapyje
nenurodyti. Pvz., ar iš vienos teritorijos galima pereiti į kitą, ar krūmų
tinklas mokyklos parkelyje yra praeinamas, ar ne (tai orientavimosi žemėlapyje
reikia žymėti skirtingais ženklais). Todėl, sudarant žemėlapį, autoriai kelis
kartus važiavo gyvai apžiūrėti vietos.
\section{Kartografinio pagrindo elementai}
\begin{itemize}
\item Žmogaus sukurti objektai:
\begin{itemize}
\item Pastatai.
\item Keliai.
\item Šaligatviai.
\item Stovėjimo aikštelės.
\item Tvoros.
\item Gyvatvorės.
\end{itemize}
\item Gamtos objektai:
\begin{itemize}
\item Reljefas.
\item Pavieniai medžiai.
\end{itemize}
\end{itemize}
\section{Vaizdavimo būdai}
Šio žemėlapio vaizdavimo būdas gana aiškiai apibrėžtas: naudojamas ISOM2007
standartas \cite{isom2007}.
Isohipsių sugeneravimui reikėjo apdoroti \texttt{SEŽP\_0.5LT} taškų masyvus šiais žingsniais:
\begin{itemize}
\item Interpoliuoti: paversti pavienius taškus į rastrinį paveikslėlį.
\item Sudaryti kontūrus.
\item Sušvelninti kontūrus.
\item Suapvalinti kontūrus.
\end{itemize}
Tuomet reikėjo atrinkti ir išmesti mažyčius kontūrus, kurie rodo labai mažą
lokalų pakilimą. Tokie "kalneliai" itin apkrauna žemėlapį labai mažai
suteikdami informacijos, todėl buvo pašalinti.
\section{GIS įranga}
Darbas padalintas į du etapus: orientavimosi žemėlapis ir 3D modelis.
Pirmajam etapui naudota GIS įranga:
\begin{description}
\item[Kartografiniam pagrindui sudaryti:] QGIS.
\item[Isohipsėms sugeneruoti] QGIS.
\item[Orientavimosi žemėlapiui piešti:] \cite{mapper}.
\end{description}
Antrajam etapui planuojama naudoti D3.js.
\printbibliography
\end{document}