task1
This commit is contained in:
parent
1378efe0ba
commit
3346bd8ffd
2
II/Balciunas/task1-aprasymas/Makefile
Normal file
2
II/Balciunas/task1-aprasymas/Makefile
Normal file
@ -0,0 +1,2 @@
|
||||
task1-aprasymas.pdf: task1-aprasymas.tex
|
||||
latexmk -pdf $<
|
12
II/Balciunas/task1-aprasymas/bib.bib
Normal file
12
II/Balciunas/task1-aprasymas/bib.bib
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
@online{isom2007,
|
||||
title={International Specification for Sprint Orienteering Maps},
|
||||
author={IOF-Map-Commission},
|
||||
year={2016},
|
||||
url={https://orienteering.sport/iof/mapping/},
|
||||
}
|
||||
|
||||
@online{mapper,
|
||||
title={OpenOrienteering Mapper},
|
||||
year={2019},
|
||||
url={https://www.openorienteering.org/apps/mapper/},
|
||||
}
|
140
II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex
Normal file
140
II/Balciunas/task1-aprasymas/task1-aprasymas.tex
Normal file
@ -0,0 +1,140 @@
|
||||
\documentclass{article}
|
||||
|
||||
\usepackage[L7x,T1]{fontenc}
|
||||
\usepackage[utf8]{inputenc}
|
||||
\usepackage{csquotes}
|
||||
\usepackage[lithuanian]{babel}
|
||||
\usepackage[maxbibnames=99,style=authoryear]{biblatex}
|
||||
\addbibresource{bib.bib}
|
||||
\usepackage{hyperref}
|
||||
\usepackage{caption}
|
||||
\usepackage{subcaption}
|
||||
\usepackage{gensymb}
|
||||
\usepackage{varwidth}
|
||||
\usepackage{tikz}
|
||||
\usetikzlibrary{er,positioning}
|
||||
|
||||
\title{
|
||||
Žemėlapio temos bei kartografinio vaizdavimo būdų aprašymas \\ \vspace{4mm}
|
||||
|
||||
\large Kartografinės komunikacijos pagrindai\\
|
||||
Pirmoji užduotis
|
||||
}
|
||||
|
||||
\author{Motiejus Jakštys}
|
||||
|
||||
\date{\today}
|
||||
|
||||
\begin{document}
|
||||
\maketitle
|
||||
|
||||
\newpage
|
||||
|
||||
\section{Pavadinimas ir tema}
|
||||
\label{sec:tema}
|
||||
|
||||
\textbf{Žemėlapio pavadinimas: A. Vienuolio gimnazija -- Sportinis Žemėlapis.}
|
||||
|
||||
Žemėlapio idėja kilo orientavimosi sporto entuziastui Rolandui Jakščiui
|
||||
norint supažindinti 4 klasių moksleivius su orientavimosi sportu.
|
||||
|
||||
Patogiausias būdas supažindinti klasę moksleivių su orientavimosi sportu --
|
||||
suorganizuoti nedideles varžybas per kūno kultūros pamoką. Logistiškai tam
|
||||
reikia arba vežti vaikus prie tikros orientavimosi trasos (kas yra sudėtinga su
|
||||
20+ 10-11 metų moksleivių), arba padaryti varžybas jų mokyklos kieme.
|
||||
|
||||
Kad padarytume varžybas mokyklos kieme, reikalingas mokyklos orientavimosi
|
||||
žemėlapis.
|
||||
|
||||
Taip ir atsirado realus edukacinis poreikis šiam žemėlapiui.
|
||||
|
||||
\subsection{3D vizualizacija}
|
||||
|
||||
Kai orientavimosi sporto žemėlapis atitiks poreikius, planuojamas ir antrasis
|
||||
etapas: 3D žemėlapis iš aukščio taškų.
|
||||
|
||||
\section{Pagrindiniai žemėlapio parametrai}
|
||||
|
||||
\begin{description}
|
||||
\item[Teritorija:] Vilniaus A. Vienuolio mokyklos kiemas. Kvartalas,
|
||||
apribotas šiomis gatvėmis:
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Pylimo.
|
||||
\item Bazilijonų.
|
||||
\item Aušros Vartų.
|
||||
\item Geležinkelio.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item[Mastelis:] 1:2000.
|
||||
\item[Maketo dydis:] A5.
|
||||
\end{description}
|
||||
|
||||
\section{Duomenų šaltiniai}
|
||||
|
||||
\begin{description}
|
||||
\item[Topografinis pagrindas:] Didelio tikslumo Vilniaus topografinė
|
||||
duomenų bazė \texttt{TDB500V}.
|
||||
|
||||
\item[Isohipsės iš:] LR teritorijos skaitmeniniai erdviniai žemės
|
||||
paviršiaus lazerinio skenavimo taškų duomenys \texttt{SEŽP\_0.5LT}.
|
||||
|
||||
\end{description}
|
||||
|
||||
Kai kurie parametrai, svarbūs orientavimosi sportui, topografiniame žemėlapyje
|
||||
nenurodyti. Pvz., ar iš vienos teritorijos galima pereiti į kitą, ar krūmų
|
||||
tinklas mokyklos parkelyje yra praeinamas, ar ne (tai orientavimosi žemėlapyje
|
||||
reikia žymėti skirtingais ženklais). Todėl, sudarant žemėlapį, autoriai kelis
|
||||
kartus važiavo gyvai apžiūrėti vietos.
|
||||
|
||||
\section{Kartografinio pagrindo elementai}
|
||||
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Žmogaus sukurti objektai:
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Pastatai.
|
||||
\item Keliai.
|
||||
\item Šaligatviai.
|
||||
\item Stovėjimo aikštelės.
|
||||
\item Tvoros.
|
||||
\item Gyvatvorės.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\item Gamtos objektai:
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Reljefas.
|
||||
\item Pavieniai medžiai.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
\end{itemize}
|
||||
|
||||
\section{Vaizdavimo būdai}
|
||||
|
||||
Šio žemėlapio vaizdavimo būdas gana aiškiai apibrėžtas: naudojamas ISOM2007
|
||||
standartas \cite{isom2007}.
|
||||
|
||||
Isohipsių sugeneravimui reikėjo apdoroti \texttt{SEŽP\_0.5LT} taškų masyvus šiais žingsniais:
|
||||
\begin{itemize}
|
||||
\item Interpoliuoti: paversti pavienius taškus į rastrinį paveikslėlį.
|
||||
\item Sudaryti kontūrus.
|
||||
\item Sušvelninti kontūrus.
|
||||
\item Suapvalinti kontūrus.
|
||||
\end{itemize}
|
||||
|
||||
Tuomet reikėjo atrinkti ir išmesti mažyčius kontūrus, kurie rodo labai mažą
|
||||
lokalų pakilimą. Tokie "kalneliai" itin apkrauna žemėlapį labai mažai
|
||||
suteikdami informacijos, todėl buvo pašalinti.
|
||||
|
||||
\section{GIS įranga}
|
||||
|
||||
Darbas padalintas į du etapus: orientavimosi žemėlapis ir 3D modelis.
|
||||
|
||||
Pirmajam etapui naudota GIS įranga:
|
||||
|
||||
\begin{description}
|
||||
\item[Kartografiniam pagrindui sudaryti:] QGIS.
|
||||
\item[Isohipsėms sugeneruoti] QGIS.
|
||||
\item[Orientavimosi žemėlapiui piešti:] \cite{mapper}.
|
||||
\end{description}
|
||||
|
||||
Antrajam etapui planuojama naudoti D3.js.
|
||||
|
||||
\printbibliography
|
||||
|
||||
\end{document}
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user